Ik wil meer energie

‘Ik ben moe!’ Hoe vaak zeggen we dit wel niet tegen een ander. En als we het al niet zeggen, dan denken we het wel. 
Vermoeidheidsklachten kunnen zo hoog oplopen dat we ervoor naar de huisarts gaan. 
Waar eerder werd gekeken naar lichamelijke oorzaken, is nu de eerste vraag die we krijgen op het spreekuur: ‘Heeft u veel stress?’. Er wordt dus tegenwoordig al meer meegenomen in het onderzoek dan alleen de fysieke mogelijke oorzaken. Overspannenheid, burn-out en depressie zijn dan ook veel gehoorde termen.
Image
Maar, in mijn ogen wordt te veel aan de vraag voorbij gegaan: ‘Wat bent u gewend te eten?’. 
 Juist; het voedingspatroon blijft buiten beschouwing, iets waar ik mij niet bij neer kan leggen.
 
Waarom? Ik ben geen psycholoog, dat voorop gesteld.
Wel is bewezen dat regelmaat in eten en beweging bijdraagt aan herstel van bovenstaande klachten. 
Ik kan jou helpen die regelmaat te vinden én te behouden. 
Daarbij houden we ons niet alleen maar bezig met voeding en/of gewicht (ook met een gezond gewicht kun je bij mij terecht), we houden ons bovenal bezig met jouw gedrag(sverandering) en jouw geluk

Ook hier kun je terugdenken aan het stukje voedingstherapie. 
Indien gewichtsverlies of -toename niet nodig is, zal dit uiteraard achterwege gelaten worden.
Denk dan juist aan vragen als:
 
– Hoe ga je om met jouw burnout/depressie/vermoeidheid?
– Waar heeft jouw burnout/depressie invloed op? Op welke dagelijkse bezigheden?
– Is er sprake van zelfverwaarlozing en zo ja, waar komt dit vandaan?
– Hoe kun je structuur aanbrengen op een (slechte) dag?
– Hoe kun je op een slechte dag toch een goede maaltijd op tafel zetten?

Uit steeds meer onderzoeken komt naar voren dat juist voeding een belangrijke rol speelt bij het ontstaan en voor sneller herstel van een depressie/burn-out.
Daarom is mijn werkwijze erg geschikt voor jou, wanneer jij last hebt van:

– (over)vermoeidheid
– spanning/stress
– somberheid of depressieve klachten 

PLAN VAN AANPAK!

Door een persoonlijk opgesteld plan gaan we er voor zorgen dat jij je energie én jezelf weer terugkrijgt. 

Dit doen we door:
-​ samen praten/voedingstherapie
- samen wandelen  
- samen boodschappen doen & samen koken + eten
- huiswerkopdrachten om structuur te bevorderen

- noodplan opstellen voor de slechte dagen 
 
 
Daarna houden we wekelijks/maandelijks intensief contact. Zie 'werkwijze en tarieven' voor meer informatie.
Image