Ik wil een passend gewicht

Image
- Ben jij het diëten ook zo zat?
- Heb jij meerdere afvalpogingen gedaan, maar ben je weer terug gegroeid naar jouw oude gewicht 
(of zelfs nog zwaarder geworden)?
- Heb je, indien je medicatie gebruikt, steeds meer medicatie nodig?
- Heb je moeite met het volhouden van een dieet?
- Komt dit doordat jouw eetpatroon vaak samenhangt met hoe jij je voelt?
 

Ik kijk verder dan alleen naar je gewicht. 
Ik geloof in de werking van voeding als medicatie, zowel fysiek als mentaal. 
Samen gaan we achterhalen hoe jouw gewicht tot stand is gekomen. 
Hierbij gaan we aandacht besteden aan:
- gedrag (voedingspatroon en beweging)
- geluk (mentaal welzijn, zelfvertrouwen en gevoel)
- gewicht (gewichtsverloop, wat is voor jou een passend gewicht) 

Door deze 3 elementen te behandelen en vooral door hier samen inzicht in te verkrijgen, 
vergroot je de kans op blijvend succes!

PLAN VAN AANPAK!

Door middel van een persoonlijk opgesteld plan gaan we intensief aan de slag. 

Dit doen we door:
-​ samen praten (ter aanvulling zie 'voedingstherapie op de welkompagina')
- samen wandelen
- huiswerkopdrachten (zie hieronder: snacken kun je leren!) ​

Daarnaast houden we wekelijks/maandelijks intensief contact. Zie 'werkwijze en tarieven' voor meer informatie.
Image
Image

Snacken kun je leren.

Hetgeen waarbij het in bijna 100% van de afvalpogingen fout gaat, is de volledige ontzegging van snackmomenten. Niet per se het niet kunnen ontzeggen, dat gaat vaak wel goed, maar juist het snacken jezelf weer toestaan. Het oh zo bekende jojo-effect ontstaat hier! ​

Je kent het wel; het afvallen gaat een aantal dagen, weken, misschien zelfs maanden goed. Je voelt je fitter, beter, mooier, waardoor je jezelf op een bepaald moment weer iets 'slechts' gaat toestaan. Zij het als beloning, zij het als een moment van stress, verminderde focus op het afvallen, een moment van verdriet, geluk, etc. Van het één komt het ander en voor je het weet, zit je weer in je oude patroon.
Hoe kan dat nou?! Het heeft alles te maken met:
- enerzijds het alles of niets principe, één keer de mist in en 'alles is verpest' of 'dan haal ik alles uit de kast en begin ik .. (morgen, volgende week, volgend jaar) weer opnieuw'
- anderzijds, nóg belangrijker, het niet hebben doorgemaakt van een gedragsverandering. Tijdens een sapjesdieet, een bananendieet, een smoothiedieet of een 'geen-eten-meer-dieet', was duidelijk wat je mocht en tegen de rest zei je nee. Daarmee heb je helaas niet geleerd hoe wel JA te zeggen tegen iets wat niet in je dieet paste. 

Daarom gaan we, ook in het begin, leren snacken. Hoe? Door middel van huiswerkopdrachten ga jij je grootste valkuilen ontdekken en overwinnen!